Manekiny CAE
Manekiny do symulacji MES
Dla przypadków uderzeń udarowych bocznych dostępne są modele DYNAmore (FAT, PDB) i FTSS.
Opracowane przez firmę Humanetics modele manekinów zwalidowane w oparciu o fizyczne urządzenia antropomorficzne (ATD), które są używane w testach zderzeniowych samochodów na całym świecie
Model BioRID 2 służy do badania przypadków uderzeń siedzeń z tyłu, z naciskiem na przewidywanie obrażeń kręgów szyjnych. Jest rozwijany przez DYNAmore
Model THUMS można zastosować w przy rozpatrywaniu przypadku ciała ludzkiego poddanego obciążeniom udarowym. Niedługo dostępne będą również modele ludzkie o różnych rozmiarach i pozycjach.
SUFEHM reprezentuje stworzony z elementów skończonych model ludzkiej głowy. Może być stosowany w symulacji rzeczywistych warunków uderzenia głową, w celu oceny ryzyka obrażeń czaszki i mózgu.
Manekiny dzieci w różnym wieku opracowywane przez Humanetics oraz DYNAmore, zwalidowane w oparciu o fizyczne urządzenia antropomorficzne. Modele te są stosowane w testach zderzeń czołowych i bocznych na całym świecie
Modele głowy i nóg pieszych opracowane przez DPLP (konsorcjum Daimler, Porsche, Lasso i Peng), ARUP, LSTC i FTSS.
Model używany w celu oszacowania możliwego urazu głowy spowodowanego uderzeniem. Dostępne modele stworzone przez LSTC oraz Humanestic.
Modele barier wykorzystywanych w testach zderzeń bocznych oraz tylnych. Opracowane przez firmy Oasys oraz Cellbond .
Manekin łosia zaprojektowany do oceny odporności na zderzenia ze zwierzęciem dla nowych samochodów.
Model wahadła zaprojektowany do badania różnych scenariuszy obciążeń i zmian konstrukcyjnych budowli szklanych. Model jest zbudowany zgodnie z normą DIN EN 12600 2003-4.